Idag vart det inte mycket sömn för många. Samlingen för avfärd från hotellet var klockan 05:00. Alla fick kämpa sig upp ock lyckligtvis kom alla med i bussen hem. Många var trötta så de flesta sov under flygresan hem, vi lämnade Antalanya flygplats runt 08:00 tiden, Istanbul vid 10:40 tiden och var framme i sverige vid 13:10 tiden. Glada var vi alla att komma hem efter en bra vecka i Turkiet. Men som man säger, borta bra, men hemma bäst.
Nu är det dags att återgå till vardagen med skola och jobb för de flesta och blicka framåt mot en super bra säsong.
Hoppas att ni har fått en inblick på vår resa genom min blogg, på återseende.
Kimengas Blogg – TURKIET, SIDE DAG 6 Måndag
En vanlig dag här nere i Side i Turkiet, vi öppnade upp denna dag med en härlig frukost tillsammans, och efter det en kort vila innan bussen började röra sig ner mot träningsplanerna. Förmiddagspasset bestod av teknik och en omgång av matchspel, deltagandet bestod av största del förutom 5 spelare som satt på rehaben efter småskavanker.

Efter första passet var det lunch och fritid, där sola och marknad stod på schemat för de flesta och lite bubbelbad för andra. Därefter ännu ett träningspass, idag var det sista lunchen och alla åt mat som aldrig förr, såna underbara maträtter det finns att välja emellan där.

Eftermiddagspasset vart ett tufft pass vilket inbegrep en tävling som tvingade alla till att ta i över 100% och det var roligt att höra resultatet, det såg ut som att det var VM finalen som hade spelats när laget kom tillbaka till hotellet och vissa var gladare än andra. Jag och 5 st andra genomgick ett fyspass samt ett par omgångar i ångbastun och avslutade med ett par simlängder med kapten Basel Gorgis, väldigt givande och läkande tyckte jag, han kan sin del inom styrka och läkekonst.

Måndagskvällen gick lungt till då detta som sagt var vår sista kväll här i Side, jag avnjöt den med att sitta ner och prata med en del i laget och genomgick mitt möte med tränarna. Resterande av laget gjorde liknande och vissa andra la sig i tid jämfört med övriga.
Imorgon bär det av hemåt.
Kimengas Blogg – TURKIET, SIDE DAG 5 Söndag
Det har varit en skön söndag idag, vi fick lov att sova ut och ta det lugnt under förmiddagen. Många spenderade den genom att sova länge, eller lägga sig bubbelpoolen mm. Under eftermiddagen åkte vi ner till gräsplanen vi tränar på och genomförde ett skönt pass med jogging och lite teknikövningar samt avslutade med lite match spel.

Under kvällen har det blivit kvällspromenader för många samt en runda på marknaden. Roma – Juventus spelar nu och självklart sitter Johan Ruya spikad framför tv:n och för tillfället tror jag att han gråter lite(?). Idag har det vart en lugn dag sammanlagt och det blir att sova tidigt och ladda inför sista träningsdagen.
Kimengas Blogg – TURKIET, SIDE DAG 4 andra matchen
Idag hade vi ett lättare förmiddags pass för att hålla igång kroppen inför eftermiddags matchen. Roliga övningar uppsatta av Nori och Basel därefter fick vi en stund med eget val så där stod jag med George och sköt in och utsparkar till honom.
Dagens motståndare var det norska Greaker. Detta lag stod som den andran prövningen för oss som lag och det visade sig att detta lägret har svettsatt samman oss ordentligt, vi jobbade som ett lag och det märktes att spelarna i laget har lärt känna varandra mycket bättre då vi läste av varandra och tog jobbet för varandra. Vårat offensiv och även deffensiv fungerade nära på perfekt, härliga löpningar framåt och vattentät försvar bakåt gjorde hela matchen kul att spela för min del. Senaste matchen spelade Daniel 90 min och han var bra glad efter matchen och sa att det var underbart att spela en hel match till mig, denna match var det min tur att spela 90 min och det var som han sa, helt underbart att spela en hel match. Jag tycker att alla i laget gjorde en kanon insatts och det resulterade i en 5-2 seger till oss. Måste bara säga att under denna match var vår bänk en fantastisk publik också !
Denna kväll spenderade vi med en utflykt in till Alanya, och vi hade det trevligt med mat och en tur på stan där, Många käkade i en restaurang medan jag och en del andra ville äta riktig turkisk kebab. Det var faktiskt riktigt gott att testa på deras kebab kött jämfört med den vi äter i sverige. Summering av dagen är att det var en kanon dag som vi i laget kommer att minnas. Så måste jag nämna Emmanuel Ekeh, du kan verkligen sjunga, han sjung en sång i bussen om alla i laget och det tog i hjärtat att höra det han sjung om varje spelare i laget, en stor applåd för våran Ekeh !
Kimengas Blogg – TURKIET, SIDE DAG 3 Tekniska problem
Kimengas Blogg – TURKIET, SIDE DAG 2 match dag
Ännu en dag i Turkiet med härlig gräsmatta, skönt väder och underbar mat. Vi tog oss igenom ett morgon pass, tror att det var skönt för alla (iallafall för min del). Vi hade vår målvakts träning, medans de andra hade ett praktiskt teori pass kan man säga.
Dagens motstånd bestod av Manavgat Sport (turkiskt lag). Som Åskådare tycker jag att det var ett lag som var duktiga i offensivet under vissa stunder, men vi jobbade bra tillsammans och lyckades sätta käppar i hjulet för deras anfall. Första halvlek bjöd på en del målchanser från vår sida samt en del halvdana chanser från deras sida och till halvlek var ställningen 4-0 till oss. Till andra halvlek kom ett antal byten från vår sida, matchbilden vart en annan men jag tycker att vi gjorde en bra matchen igenom som resulterade i en 6-2 seger till oss. Idag hade jag tid att titta noga på alla i laget, och vart mest imponerad av Johannes Can. Han imponerade mest på mig, missade inte en enda duell eller passning och måste även säga att jag inte har sett någon mittback med sådan teknik haha.

Utöver matchen så har det inte hänt mycket här på club grand aqua, alla vill nog ha en lugn kväll, en del har besökt marknaden och andra har nog tagit det lugnt på hotellet.

Dags för kvälls kaffet.
———————————————————————
Kimengas Blogg – TURKIET, SIDE DAG 1 Första träningspassen
Andra dagen här i side. Första "normala" dagen av sju dagar här, vilket inbegriper två träningspass om dagen. Det var nog bland det skönaste man känt på länge att gå ut på en gräsmatta(naturgräs), inte varje dag man tränar på gräs i mars och gräset var nog bra saknad av många i laget. Jag tycker att allt bara går framåt och alla jobbar stenhårt tillsammans för det kan jag lova.

Måste nämna maten vi äter här nere. Otroligt god, man kan ju inte sluta äta, så mycket att välja på så jag vet inte om ni ska förvänta er ett trimmat Örebro syrianska när vi kommer hem (?) nej skoja bara, solen steker på bra här så det går nog jämt upp så många kilo man tappar av all rörelse, spec under träningspassen.

Vi drog ner till stranden idag också, trodde inte att vattnet skulle vara varmt men kan säga er att, det gick att bada! tog mig ett dopp (endast ner till knäna) men det var underbart. Vi skaffade oss en turkisk vän idag, en liten hund som sprang lös på stranden, den följde oss en bit när vi skulle upp till hotellet också, kul o se att även de turkiska djuren är snälla här .

Ikväll är det lite olika aktivitet verkar det som. Daniel Rydberg ligger och sover som en söt pojke tror jag.

För min del blir det film ikväll för alla som undrar(?) och lite bus med Mattias Kurt.
Vi hörs imorgon.
P.S. Titta på Örebro Syrianskas webb-tv också, den finns på hemsidan.

———————————————————————
Kimengas Blogg – TURKIET, SIDE DAG RESA

Äntligen framme. Efter en hel dags resande så kan man pusta ut. Vi lämnade Örebro idag vid 08:30 tiden, och anlände till hotellet (Club grande aqua) i Side vid en klockan 23. Våran älskade kapten visade oss hur laget och tidsschemat påverkas när man glömmer saker (två gånger haha).

Vill man ha kul när man åker iväg så tror jag nog att man ska ge sig iväg med dessa herrar i Örebro Syrianska, har inte vart på någon bättre flygresa än denna, och det verkade som att resten av passagerarna instämmer (så mycket dom smila och skrattade).

Ikväll vart det endast incheckning och mat, tror nog de flesta är något sega och sugna på sömn så det är vad som kommer hända väldigt snart för hela laget (förutom Johan Ruya som ska ut på nattvandring). Imorgon sätter vi igång med träningen så hoppas att gräsmattan och vädret är bra.

Godkväll och godnatt gott folk.